امروز سعی کردم از اینرسی که در نتیجه گذراندن مقداری زیادی از وقتم تو خونه ایجاد شده رو، کم کنم. پیش از نهار نیمی از سوالات آزمون سوم تافل رو بررسی کردم و نیمی از لغات درس 28 مجموعه 504 لغت رو خوندم. آشپزی کردم، به کارهای آشپزخونه رسیدگی کردم. بعد از نهار، باقی آزمون سوم رو بررسی کردم و فهمیدم که این آزمون رو 87.5% زده بودم درواقع و کلی ذوق کردم.

وقتی که داشتم این ازمون رو بررسی میکردم به نتیجه جالبی در رابطه با حروف تعریف و اعداد ترتیبی رسیدم. قبلا عاطفه از همین نکته ازم سوالی پرسیده بود و نتونسته بودم به سوالش جواب بدم و ناراحت شده بودم. اما الان تونستم به نتیجه و جواب برسم و کلی ذوق کردم و البته نکته رو هم یادداشت کردم.

کم کم اهمیت تست زدن داره برام جا میفته.

باقی لغات درس 28 رو خوندم و به جعبه لایتنرم وارد کردم.

کمی نرمش کردم. کمی بیشتر از دیروز و روزهای قبل البته.

یکی از متون تخصصی استاندارد درک مطلب رو بررسی کردم. هنوزم تو درک مطلب ضعف دارم. در 15 دقیقه یک متن با شش سوال رو جواب دادم، 55.55%.

به کارهای آشپزخونه رسیدگی کردم و مرتبش کردم.

برای خودم چای سبز دم کردم و از خوردنش لذت بردم.

کمی با دوستام گپ زدم. برای یه لحظه فکر کردم که بالاخره کسیو پیدا کردم که انیمیشن های ژاپنی رو میفهمه و ازشون لذت میبره، اما بعد فهمیدم که خیر، هنوزم کسی نیست دوروبرم که مث من زندگی کنه با این انیمیشنا.

یک بار، افعال پر کاربرد بی قاعده رو خوندم. بعد آنچه که دیروز از گرامر خوانده بودم رو مرور کردم و بعد، همونقدی که دیروز خونده بودم، امروز هم خوندم.

لغات درس 29 مجموعه 504 لغت رو خوندم و به فیش های لایتنرم وارد کردم.

از ساعت 11 به بعد سعی کردم کمی ریاضی مرور کنم، اما نتونستم. کمی با دوستام گپ زدم مجددا. کمی آهنگ گوش کردم و به نکته جالبی رسیدم:

تاثیر گذار ترین آهنگ‌ها، موسیقی های متن خوب فیلم های مطرح هستند، چون کلی حرف رو، کلی حس رو باید منتقل کنن. از کارهای تام هالدنبرگ و مرتضی حنانه بی نهایت لذت بردم.

امشب ساعت یک و سی دقیقه بامداد، مرور لغت های جعبه لایتنرم تموم شد- بیست دقیقه زودتر از دیشب.

این چند روزی که تمرکز اصلی درس‌خوندنم رو، روی زبان گذاشتم کمی با اهمیت یادگیری کریستالی آشنا شدم. واقعا یادگیری به این روش لذت بخشه.

این روزها، استرس شدیدی گرفتم. معده درد ناشی از استرسم دوباره به سراغم اومده. اما حقیقتی که بهش چنگ انداختم اینه که
من دارم با تمام وجودم تلاش میکنم؛ تلاش برای درست تلاش کردن، تلاش برای بهتر تلاش کردن و تلاش برای خارج شدن از رکود.

چنین تلاشی حتما نتیجه ای خواهد داشت.

esfand10th

مجموع ساعات مطالعه امروز: حدودا سه ساعت و سی دقیقه.